T. 63.3, ss. 89-101

Przestrzenna różnorodność jako czynnik konkurencyjności hoteli

Spatial variety as a determinant of competitive advantage in a hotel industry

Tomasz NAPIERAŁA
Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych
e-mail: tomasz.napierala@geo.uni.lodz.pl

Zarys treści: Przestrzenna koncentracja różnorodnych przedsiębiorstw hotelowych jest istotnym czynnikiem budowania przewagi konkurencyjnej. Ustalono, że wraz ze zmniejszeniem odległości między hotelem a najbliższymi obiektami o różnym standardzie, możliwym jest stosowanie relatywnie wyższych cen. Korzystna jest zatem lokalizacja w obszarach koncentracji hoteli, przy czym preferowany jest brak obecności w bliskim sąsiedztwie obiektów świadczących usługi o tym samym standardzie.

Słowa kluczowe: hotel, różnorodność, lokalizacja, przewaga konkurencyjna

Abstract: Spatial clusters of different hotel enterprises is considered as substantial determinant of competitive advantage. This paper confirms that the as the distance between the hotel and nearest competing enterprises representing different standard decreases, the revenue managers are becoming more allowed to increase the room rates. Thus, spatial concentration of different hotel enterprises might be profitable. However, lack of services of similar standard in investigated hotel clusters is preferred.

Key words: hotel, variety, location, competitive advantage

Zalecany sposób cytowania: Napierała T., 2018, Przestrzenna różnorodność jako czynnik konkurencyjności hoteli, Prace i Studia Geograficzne, 63.3, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 89-101.

Wpłynęło: 11.01.2017
Zaakceptowano: 22.03.2018

Pobierz cały tekst w pdf / Get full text (pdf format)

Posted in Artykuły, NAPIERAŁA Tomasz, Tom 63 zeszyt 3 and tagged , , , , , , .