Turystyka językowa i jej znaczenie w edukacji młodzieży na przykładzie Malty
Language tourism and its importance in youth education on the example of Malta
Wojciech POKOJSKI
Uniwersytet Warszawski
Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
e-mail: wpokojski@uw.edu.pl
ORCID: 0000-0003-3473-3512
Anna WOŁEJKO
LXIII Liceum Ogólnokształcące im. L. Kossutha w Warszawie
Agnieszka STARSZUK
LXIII Liceum Ogólnokształcące im. L. Kossutha w Warszawie
Zarys treści: W artykule podjęto tematykę turystyki językowej w edukacji młodzieży. Wskazano korzyści, jakie można osiągnąć podczas wyjazdu na obóz językowy. Przedstawiono założenia, którymi należy się kierować przy organizacji podróży w ramach szkoły językowej tak, aby można było wykorzystać taki wyjazd w kontekście edukacji językowej, turystycznej i społecznej. Zaprezentowano studium przypadku – przykład
podróży do szkoły językowej na Maltę, poprzedzony szkolnym projektem przygotowującym uczniów do wydarzenia. Odniesiono się także do możliwości wykorzystania podczas takiego wyjazdu nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych i mediów społecznościowych.
Słowa kluczowe: turystyka językowa, edukacja językowa, edukacja młodzieży, Malta, nowe technologie
Abstract: The article addresses the subject of language tourism in youth education. The benefits that can be achieved during the trip to a language camp are indicated. The assumptions for the organization of a trip within a language school were presented so as to use it in the context of language, tourism and social education. A case study was presented – an example of a trip to a language school in Malta. It also referred to the possibility of using new information and communication technologies and social media during such a trip.
Keywords: language tourism, language education, youth education, Malta, new technologies
Zalecany sposób cytowania / Cite as: Pokojski W., Wołejko A., Starszuk A., 2020, Turystyka językowa i jej znaczenie w edukacji młodzieży na przykładzie Malty, Prace i Studia Geograficzne, 65.4, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 81–93.
Wpłynęło: 03.07.2019
Zaakceptowano: 14.08.2020